tisdag 23 november 2010

Min första kärlek

Igår blev det fullt upp med eldande, främmande och shabby chic party,,, så det fanns ingen tid för bloggning, men nu kör vi, med rubrik nummer två, "Min första kärlek".

Hmm,,, ja det där är ju lite av en definerings-fråga känns det som,,,, men det måste nog bli Johan.
Han var tre år äldre än mig,,, lite stökig (så klart) och hängde med vad alla kallade "söderala-gänget". =)
Haha,,, å vad tok-kär jag var i honom, teenage-style,,, och saken var den att han redan hade tjej, men hattade fram och tillbaka mellan henne och mig. Inte enda gången i mitt liv som killarna hattat mellan mig och sina ex,,,

Nåja,,, första kärleken höll i sig i några år iaf, ihärdig och envis och jag trodde ALDRIG jag skulle bli så kär igen =)) När jag var ledsen och min styvmamma sa att ojojoj, du hinner bli kär så måååånga gånger till, blev jag arg på henne och förklarade att näe, så var det inte! Jag skulle aldrig bli kär igen! =)))
Hahaha,,,, roligt när man tänker tillbaka,,, man trodde man visste nåt om livet men ack så fel man hade =))

Sen kan man definera rubriken min första kärlek på ett annat sätt,,,, den första FRISKA kärleken,,, och det är min sambo,,,, han är det första BRA och friska relation jag är i,,,, så allt det här är nytt för mig,,, och jag kan tala om att det inte är lätt att vänja sig vid hur man är i en frisk relation när man alltid levt i sjuka,,,
Men som med allting annat i livet får jag lära om,,, lära mig rätt, och jag gillar det som händer med mig själv medan jag gör det.
Fast egentligen kanske man ska säga att han är min SISTA kärlek istället =)

Finns inte så mycket annat att skriva om första kärleken, så jag tackar för mig, sätter fart på dagen som idag innehåller eldning i huset, lite shopping med svärmor och när kvällen kommer, soffmys med mitt hjärta till senaste avsnittet av SOA!! Gillas skarpt!!

Kul att ni hittat hit!
Fridens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar