torsdag 25 november 2010

Rubrik nr 3: "Mina föräldrar"

Japp,,, då var det dags för rubrik nummer tre,,, mina föräldrar.
Hahaha,,,, det kan bli lite intressant faktiskt =)

Ja, mina föräldrar var väldigt unga när dom träffades och fick barn ganska omgående,,, mig alltså.
Ingen av dom var nog riktigt redo för vad familjelivet innebar men dom gjorde nog så gott dom kunde.
Det här är svårt att skriva om för mig, jag vill inte hänga ut nån som inte kan kommentera det själv, så jag får försöka skriva ur någon neutral synvinkel =)

Dom skildes iaf när jag var 4 år, och min pappa fick ensam vårdnad om mig. Min mamma försvann vind för våg ett tag och dök upp lite sporadiskt några gånger fram till jag var 12 år. Varje gång hon kom lovade hon guld och gröna skogar, NU skulle hon stanna med mig för evigt, den HÄR gången var det på riktigt.
Det höll tills hennes vardagstristess dök upp igen och hon drog vidare,,,,
Det sorgliga är att när man är barn hoppas man och tror så mycket på vad föräldern säger, att besvikelsen blir så oändligt hemsk när det visar sig bara vara tomma löften och ord.
Sista gången jag träffade min mamma var jag 16 år,, då dök hon upp i januari, och trots att jag var så pass gammal, trodde jag på henne, eller VILLE kanske mer tro på henne när hon sa att hon skulle stanna för alltid, och att hon ville vara min mamma som man ska,,,,
I två månader fungerade det bra,,,, sen när jag hade sportlov kom jag dit på måndagen och skulle stanna en vecka.
- Nu har vi mycket att göra, sa mamma, vi måste packa ner hela lägenheten! Jag åker till den här veckan!

Ehm,,, va,,, jahaaaaa,,,,,
Så jag hjälpte henne packa ner lägenheten och på onsdagen stod jag på parkeringen utanför hennes hus när hon packade in i taxin det hon inte magasinerat.
- Jag ska till en kompis i falkenberg innan jag åker till USA, sa hon, så jag ringer när jag kommer fram dit ikväll.
- Okej, sa jag,,, fortfarande i lite hopp om att detta inte hände för vad som kändes som tusende gången i ordningen.

Fyra år senare ringde hon,,,,,

Det här är en liten liten inblick i relationen till mina föräldrar,,, det är för svårt för mig att skriva om känner jag.

Så jag skriver några rader om nutiden istället,,,,
Jag har en familj som försöker finnas där och hjälpa mig på de sätt dom kan, DET är det viktigaste.
Dom är fortfarande väldigt besvikna på mig, vilket jag förstår, och det får ta den tid det tar att få tillbaka tillit och förtroende, tiden får visa. Huvudsaken är att vi är på väg åt rätt håll. Jag känner inom mig att det kommer bli kalasbra en vacker dag.
Jag har också haft turen att få underbara svärföräldrar, jag har en svärmor jag tagit till mig med hela hjärtat, hon är fantastisk och får mig att känna mig välkommen med öppna armar, det betyder massor.
Ingenting sitter fast där inte =)

Jag ska avsluta det här inlägget med några rader om de sista dagarna då,,,,

I tisdags var Lotta här och hälsade på, vi for och eldade så det blev värme i huset, sen kom även Ulla, lille Vilde, Hanna och Frida från hudik,,, vi hade lite shabby chic visning hos mig som snälla Malin kom och visade,,, jättefina saker, och billiga!!
Efter det for jag och Annica med Lotta upp till hennes nya hus där fredrik hade fixat supergod middag till oss! Åh vilket mysigt hus! Kommer bli UNDERBART i sommar!!!
Där kollade vi på desperate och sen bar det iväg hemåt till den stora kärleken som jag längtat ihjäl mig efter så klart! =)
Igår kom svärmor och hämtade oss och vi for på erikshjälpen och kikade en sväng,,, vi hittade en jättefin silver-kandelaber som fick följa med hem.
Efter det blev det lunch på maitai, och sen handlade vi pellets och for ut till huset och fartade igång pannan.
Hem en snabbis, sen kom Olsson och hämtade oss och vi följde med honom för att han skulle handla på e-center,,, nu visste ju inte vi att Olsson med handla, EGENTLIGEN menade års-proviantera,,, så det blev lite roligt att se faktiskt,,, han hade iaf 14 kassar mat med sig hem =)))
Sen intog vi middag tillsammans vi tre och efter det blev det adventspyntning hemma =)
Åååh vad jag tycker att det är mysigt nu när jag får pynta och greja hemma! Kommer INTE att kunna vänta längre än till andra advent innan julgardinerna åker upp =)

Idag har jag och min älskling varit runt och uträttat lite ärenden och  grejat lite,,, och nu sitter han och Jonte här i soffan och diskuterar pellets-brännare,,, vet inte om jag har så mycket att tillföra den diskussionen om jag ska vara ärlig =))
Men snart blir det sängen iaf,,, är ju en dag imorgon också, som man så vuxet brukar säga nu för tiden =)

För er som inte kikar på serien Sons of Anarchy, GÖR DET,,, så himla bra!! Längtar tills nästa avsnitt!!!

Imorgon tar vi nästa rubrik, "Det här åt jag idag",,, hahaha,,, men lugn nu!! Hur många tecken får man ha i ett inlägg då???? =)))

Fridens alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar